mandag 7. februar 2011

"Bok-kort"

Ja det er snart morsdag, og nå har jeg jo 2 mammaer som må få kort.

Til min mamma har jeg laget er så kalt bokkort, fant toutrialen på nettet, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal legge til kobling i innlegget (får isje det til jooo) Men du kan finne den ved å google..

Det var i grunnen veldig kjekt å lage dette kortet, litt utfordring var det jo og det ble litt skjeivt... Men er rimelig ok fornøyd, hjemmelaget er nå en gang hjemmelaget da..

Forsiden, ganske enkel med bare en liten blomster trio.. Og et søtt stempel fra stampavie

Nærbilde av stempelet. Har fargelagt det med promaker fra leatress og vanlige fargeblyanter

Kortet fra siden, selve "boksidene" har jeg laget av akvarell-papir som jeg har preget til en slags trekkspill form og så har jeg flettet disse sammen til en firkant.

Innsiden. Jeg har stemplet med et tekstempel og pyntet med en liten tulipankvist. Stempelet har den søte teksten :
Det vakreste i verden
kan ikke sees
kan ikke føles
med annet enn
hjertet

Så dette var nr en av 2 morsdagskort, det andre er planlagt men ikke påbegynt..

Helen

3 kommentarer:

  1. Åh så fint det ble. Skikkelig flott kort til en mamma ;) Nydelig det med hun jenta. Var det et stempel sa du?
    Flink du er. Gleder meg til å se det andre kortet også.

    Ha en fin kveld ;)

    SvarSlett
  2. Det bildet av hun jenta... Har du fargelagt det inni? Men hva? Eller har du malt? Jeg kunne godt tenke meg å bli flinkere å lage kort så jeg trenger noen tips ;)

    Ha en fin fin dag ;)
    Takk for koselig kommentar på bloggen min ;)

    SvarSlett
  3. Å legge en link til er veldig enkelt. Eh, takk for kommentar forresten. he he nå ble jeg litt ivrig her for DETTE kan jeg jo.

    Når du skriver et innlegg Så har du el linje med blandt annet skrift typer, type bokstaver, stave kontroll og der du laster opp bilder. Se på den linjen og se etter en liten grønn runding.
    Hvis du klikker på den får du opp en linje hvor du kan legge inn en ling. Blå ut et ord, klikk på den grønne knappen og lim inn en nettling. Det står alltid HttP, og det må jeg ta vekk, hvis ikke kommer det når jeg limer inn linken. Prøv og hvis du ikke forstod min noe rotete forklaring kan vi prøve igjen ;)

    SvarSlett